“Hvorfor du, hvorfor nu”-et afgørende element i en vindende forretningsplan

Forretningsplaner fortsat være et væsentligt element i den kapitaltilførsel proces. De må overbevise investorer til at tage varsel – investorer, der er shrewder i dag på grund af de op-og-nedture de har oplevet i de seneste par år.
Tilføjelse til den finansiering udfordring er overfloden af høj kvalitet virksomheder, både offentlige og private, hvor investorer kan vælge at investere. I dette miljø, flere og flere investorer stiller virksomheder, der søger kapital spørgsmålet “hvorfor du, hvorfor nu”?
Spørgsmålet synes simpelt i starten, men har mange kompleksiteter. Ledelsen skal klart skitsere, hvad det handler om den forretningsmulighed, der gør det sådan en god investering nu. Denne investering bør have foretaget et år siden for at cementere et marked førerposition? Eller, er venture før sin tid – bliver langsom marked vedtagelse forårsage langsom salg i de næste par år, og som sådan bør investeringen vente. Spørgsmål som disse, baseret på investering fejl fra de sidste par år, fortsætte med at flade og skal løses af ledelsen i deres forretningsplaner.
Holdet skal ligeledes tage fat på hvad det er, der gør dem entydigt kvalificeret til at lykkes. Holdet har proprietære (og Beskytbare) teknologi, forvaltning talent og erfaring, at konkurrenterne ikke, langsigtede strategiske partnere? Ifølge Growthink formand, Dave Lavinsky, skal “Management teams bevise, at investorer hvorfor de er unikke og hvorfor de vil lykkes. De kan ikke bare sige hvor vidunderlige de er – de skal bevise det gennem beskriver tidligere succeser og unikke kvalifikationer.”
En forretningsplan, der undlader at løse de “hvorfor du, hvorfor nu” spørgsmål, er højst sandsynligt en forretningsplan, der forbliver i stakken af “ikke nu” forretningsplaner. Forretningsplaner skal præsentere et overbevisende argument om, hvorfor investoren bør investere og i vores tempofyldt verden med utrolige muligheder og offeromkostninger, hvorfor investorer bør investere nu.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *